I studentrummet

Då var man alltså här i studentrummet i Wroclaw. Är ensam, bortsett från kärleken på Skype (tack för dess existens!), då tjejen jag skulle dela rummet med aldrig kom. Vet inte om eller när hon dyker upp. Är nöjd som det är nu iaf. Hela rummet för mig själv. Annars skulle det bli rätt trångt. Det var utdelning av info idag innan vi fick vissa lektionsplatser visade och sedan en guidad stadsvandring i mindre grupp. Det var en trevlig dag. Kul att få träffa och lära känna de man ska tillbringa de kommande 6 åren med. Medan jag var ute på stan fixade mamma i ordning mina grejer i rummet och köpte mat så att jag klarar mig ett bra tag :) Veckan som kommer blir ganska "luftig". De enda lektionerna är polska mellan 5 o 6 på eftermiddan och frågan är om jag ens behöver gå på de lektionerna med tanke på att jag kan polska... Jag drar dit imorn o kollar läget helt enkelt. Två böcker ska beställas: Grey's Anatomy for Students samt Sobotta Atlas of Human Anatomy. Blir spännande att läsa! Dessa bör nämligen pluggas på redan nu. Så förutom att fixa med beställningen av böckerna imorgon, ska jag även fixa det sista på kemikursen. Målet är att bli klar imorgon. Det borde inte va nåra problem med tanke på all tid jag har på mig.  För övrigt saknar jag kastruller, stekpanna och tändstickor, så jag kan änsålänge inte laga mat, men det fixas nog imorgon. Gäsp, borde sova.

E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0