Fredag - Twilight

Oh, jag var och såg premiärvisningen av filmen Twilight idag. Man har ju hört att den ska va bra, och jag gillade trailern, så man hade väl lite förväntningar, men filmen överträffade dessa. Wow alltså! Så vackert allting. Alla bilder. Liksom, hur kan de ha fixat ljuset och atmosfären så perfekt i varje scen? Och skådespelarna var verkligen asbra. uuuuuh, det här gillas! 



Annars... Ja, jag hade kemiprov idag (som varje fredag fram till jul) och det var ju rätt svårt. För mkt utantill-inlärning. Nä, får se hur det går. Jag blivit godkänd på proven jag gjort hittills, två av tre med toppbetyg (vilket iofs kanske inte är så mkt att skryta med när man har 5 som maxpoäng). 

Apropå att skryta.. Vissa verkar inte ha nån gräns för det. Ibland utelämnar jag information för att det inte ska verka för skrytigt, men det verkar inte alla va kapabla till. En tjej, har jag upptäckt, pratar bara om sig själv hela tiden. Det är ju inget man märker från början - tänkte inte på det förrän idag, och vi har ju setts ett antal gånger utanför skolaktiviteter. Man ställer frågor, om vad som helst, hon svarar, utan att själv undra nåt tillbaks, och när man själv berättar så verkar hon inte lyssna och pratar vidare om sig.  Funderade på om det är ett resultat av att vara ensambarn. För mkt uppmärksamhet osv osv. 

Gick förbi julmarknaden på Rynek idag, igen. Funderade på om man skulle julpynta rummet lite, men det känns ju lite meningslöst med tanke på att det bara är 2 veckor kvar (!). Fatta, bara en helg till efter denna. Wow :D

Så vad händer ikväll.. ska laga lunch, nej middag. Käkade ju frukost vid tolv-ett tror jag och efter det: popcorn på bion och sen en fransk pannkaka med Nutella (oups, sry). Verkar vara många tyskar som kommer till den där marknaden för att sälja saker. En tysk kvinna gräddade pannkakan. Och typ alla menyer vid varje marknadsstånd är översatta till tyska. 

E.

  See the monster?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0