Måndag

Puh, helt slut efter veckans längsta skoldag. Medical computer science (läs: statistik) kl 8:30, sen hem för frukost och anatomiplugg (glossopharyngeal nerve, äntligen), sen iväg till anatomiföreläsning klockan ett, som handlade om struphuvudet (tänk att det finns så mkt att säga om det). Efteråt åt vi lunch (McDonalds tortilla.. oups) och gick och pluggade sista tiden före anatomi classes. Vi gick igenom mkt. Halsens muskler, blodådror, nerver och "triangles". Först hade vi en lärare som man knappt hörde, och sen en som är rätt kul för han vill att man ska förstå och minnas, så han gör små associationer till allt. Bra! (vilket förstås inte utesluter att det är grymt svårt, ändå..). 

Och nu är jag hemma. Med hosta. Så jobbigt! Men det blev bättre efter vatten + bromhexin + strepsils. Funderar på middag. Klockan 10 ska fd rumskompisen komma ner för att gå igenom allt inför psykologipresentationen imorgon. Förut, för säg ett år sen minst, blev jag jättestressad och supernervös om jag inte hade en presentation klar minst en vecka i förväg så att jag hade tid att repetera. Men nu.. jag har inte ens läst igenom hela materialet.. och ändå.. är det relativt lugnt. Det är en schysst lärare. 

Jag såg Andra avenyn igår. Så himla spännande! Tårar när David drar och ska säga hejdå till lilla Silvia (uppmärksamma att han kallade sig "pappa"!), chock när man får veta vad Greger har för sig (HAHA), skräck i väntan på besked från läkarna om Tony, och riktig spänning att se hur Lottas och Dennis relation utvecklas. Wow, vilken serie!  :D

Ska väl ta och laga till grönsaksröra. Sen rusha igenom psykologin.

E.

Kommentarer
Postat av: Helen

Så nu har jag min andra blogg tävling. Denna gång kan man vinna något som är den perfekte presenten till en tjejkompis eller helt enkelt till dig själv! Dessa är mina favoriter kan jag även säga!

2008-12-09 @ 16:01:23
URL: http://heleeens.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0