Onsdag - medical examination

Medical examination. Blodprov och allmän kontroll. Får väl resultaten skickade inom nån dag. De skulle nog kolla levervärdena om jag förstod det hela rätt. Hursomhelst sa läkarn att jag har halsinflammation. Så han gav en lista på vad jag kan köpa för mediciner. Jag gav listan till apoteksbiträdet som kom tillbaka efter en liten stund med en hög läkemedel. "Behöver jag alla dem?", "Hmm, nej, egentligen kan du skippa den här.." osv. Blev iaf gurgelvatten (?), sväljtabletter och sugtabletter. Måste bli frisk! Jag vill inte missa träningen för det. Vad har mer hänt? Jo, det blev en liten lunch före History of Medicine-föreläsningen (om tuberkulos). Lunchen kostade, hör och häpna, 4 zl vilket är typ 10 spänn :D woooow, perfekt! Det är ju billigare att gå och äta där än att köpa mat och laga hemma. Det blev iaf pannkakor med spenat- och vitlöksblandning i :)  

Förresten, i väntan på att få gå in till läkaren fick jag låna fransyskans ipod. Såg Tim Burton-filmen på franska. Ja, inte hela då förstås. Får ta och föra över den till datorn. Den är ju så härligt "ritad", nej animerad heter det väl? Aja, kul var den :)  Oh och igår, sa jag det? Jag gick till A's rum och drack ingefärste. Vi kollade på en ursöt film. Koreansk. My little bride :D  Den handlade om en 15-16-årig liten omogen tjej som blev "tvungen" att gifta sig med en snygg 20-25 årig kille (spelad av Koreas Brad Pitt) som hon kände sen tidigare (vet inte om de var kusiner eller nån annan avlägsnare släkt). Hursomhelst var tjejen jätteavståndstagande och sur, medan killen var supersnäll och verkligen omtänksam. Kul att se hur deras relation utvecklades och hur tjejen tillslut insåg hur kär hon var, snyft.. 
Kolla den söta affischen!



Oh nej, vad är det man ska kunna till morgondagens anatomilektion?!

E.

Kommentarer
Postat av: Anonym

slua kolla på sånt skit, kolla på Get Smart istället :D

2008-12-10 @ 21:42:29
Postat av: Hallal Svensson

Sluta kolla på sånt skit, kolla på Get Smart istället :D

2008-12-10 @ 21:44:08
Postat av: Jenny

Vi ska på Coldplay 22/8 ! Fick tag på två biljetter! :D

2008-12-11 @ 10:04:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0