Onsdag

Första hela dagen jag är själv i rummet. Rumskompisen har ju flyttat en trappa upp. Rätt tomt. 

Svårt att komma upp imorse, det var ju så mörkt. Men jag hann till History of Medicine-lektionen. Det handlade om Alternative/Complementary Medicine, som var ganska intressant. Sen gick jag hem, gick upp och pratade med Amara, gick ner och åt frukost och pratade med Johan tills det var dags att gå (ehum, springa) till History of Medicine-föreläsningen som handlade om Kolera. Fick, som efter alla andra föreläsningar, en bra helhetsbild av sjukdomens historia. Måste säga att det är förvånande få som går på dessa föreläsningar. Vi var väl ca 10 pers idag. Av ca 40 som borde vara där. Hursomhelst är det nästan dags att sätta igång att plugga inför det muntliga slutprovet som jag ska ha den 16:de. Listan på enskilda ämnen som man ska kunna är lång, men som tur är behöver man inte gå så djupt inom varje ämne. Nu är det dock anatomi som gäller. Där är det hopplöst mkt att lära sig. Men det ska gå. (Ja, vad annars?) Har tid att plugga till ca 20:00, för sen är det träning. Trestjärnig Shape idag :) Ska bli kul, och spännande att se exakt vad vi ska göra och hur jobbigt det är, hehe..

 dreamdream

E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0