Tisdag - psykologipresentation

Haha, KAOS
Jag och fd rumskompisen (låter henne hädanefter kallas A) skulle ju ha presentation i psykologin idag. Men en kille var före oss och upptäckte att lärarens power point-version var för gammal för hans version av presentationen. Så han får hålla sin presentation nästa vecka. Då var det vår tur. Jag tänkte direkt att vår presentation inte heller skulle funka, men det var ju värt ett försök. Läraren envisades med att köra en virusgenomsökning av usb-minnet innan hon öppnade det, men till hennes stora missnöje var det flera gig på det så att det tog tid. Sorry. När vi väl kunde öppna och se innehållet visade det sig att de så viktiga filerna mirakulöst nog försvunnit. Faan då! "Jaha, och var är presentationen?!", "Ehh.. den borde vara här, jag vet inte vad som hänt.", "Jaha, då får du förklara för klassen hur det ligger till.". För A kunde inte hålla sin presentation utan power point-presentationen, men jag kom på att det kan ju jag. Blir ju bara jobbigare för publiken. Så, då höll jag presentationen. Jag var till o med förvånad hur bra min hals höll... till en början.. Men det blev värre och värre. När jag kom till tredje sidan, som för övrigt var helt kaos med strukna delar och numreringar här och var i vilken ordning jag skulle ta upp allt (tidsbrist), lydde inte rösten mig. Jag var tvungen att pausa och dricka vatten. Det höll i ett par meningar till. Lyckades läsa det sista tror jag sen: "Vill du avbryta där?", "Yeah, that's it."

Vet inte om folk sa att presentationen var bra för att vara snälla eller för att den verkligen var bra :/  Hursomhelst utvecklades det till en kul lektion. Rollspel att skratta åt :D  Jag gillar klassen mer och mer.

Jag ska inte tjata om hemresan.. men jag tror jag måste.. SNART snaaaart :D Alla vill hem nu. Tycker synd om dem som inte kan. De som inte åker hem förrns i sommar. Men jag tycker även synd om de som inte verkar ha så mkt att komma tillbaka till. Som kompisen jag träffade i fredags: "Saknar du ingenting hemma?" nej, tydligen inte. Inga vänner, inte hemmet, inte staden, ingenting. Sorgligt. Vad gör folk egentligen..

Nästa onsdag är det muntligt slutprov i history of medicine. Listan över huvudämnen är på 7 punkter, varav varje sådan punkt innehåller minst 5 delämnen. Men då tänkte jag att om jag tar ett huvudämne om dagen så klarar jag det fint till onsdag. Start: nu!  Sen kanske jag ska fixa middag och sen vill jag sova tidigt. Blev ju inte mkt sömn inatt, nä det tycks ju aldrig vara mkt av den varan. Måste bli frisk.

E.

Kommentarer
Postat av: J

Synd att det blev så med presentationen. Det kanske lönar det sig att förbereda materialet åtminstone en dag innan. För mycket stress, gör att det blir allmän kaos.

2008-12-09 @ 20:32:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0