2010 06 21

Nu längtar jag verkligen hem! Jag är så trött på att sitta inne dagarna i ända och försöka trycka in så mkt som möjligt i hjärnan. Vill ha sommarlov nu! Men det är imorgon och onsdag förmiddag kvar att plugga på innan det är dags att bevisa hur mkt biokemi som fastnat i minnet. Sen kan jag äntligen lägga undan alla papper och anteckningar, och packa ner allt i kartonger och väskor för att lämna rummet över sommaren och åka hem <3  Bara 3 heldagar kvar nu!
.
Toy Story 3 hade premiär häromdagen och den hade jag gärna sett på bio, som en 3D-premiär för min del om man bortser från Futuroscope (?) utanför Poitiers där de hade en massa coola filmtekniker. Men problemet är att man bara visar filmen dubbad här och vem vill höra "BAZ, BAZ!" på polska? Nej det går ju inte. Biljettpriserna skiljer sig åt enormt mellan Polen och Sverige. En vanlig film till studentpris går på 40 kr och en 3D-film kostar 50 spänn. Jämför med Sverige där priserna är typ 110 resp. 150 kr. Snacka om överpris!
.
Jag funderar ut de två alternativa scenariorna av biokemiresultatet. Tänk vilken lycka att passa! Men tänk om man inte gör det, och har en sommar av plugg framför sig.. åh vad tråååkiiigt! Jag måste måste måste klara det!
.
E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0