Back to lovely Sweden



I tisdags gav jag upp hoppet om att hitta nåt jobb så jag och Johan tog tåg och buss till Fyrudden - ett riktigt fint ställe på östkusten utanför Valdemarsvik. Här njuter man av den svenska sommaren, men ändå inte lika mkt som i Emtsveden, ett ännu finare ställe en timme härifrån, som vi drog till igår. Wow alltså, tänk dig Fylke så som det ser ut i början av Sagan om Ringen när Gandalf och Frodo kommer med häst och vagn till Bilbos hus. Det var den filmsekvensen jag tänkte på promenerandes på Emtsvedens kullar. Det måste varit sommarens, eller hela årets, eller hela livets, finaste tid! 

På söndag bär det av hemåt. Efter 3 veckors exil. En exil som jag till min förvåning fick veta att mina polska morföräldrar var mkt oroliga för. Jag var tvungen att ringa och lugna ner dem. Tänk att det kan bli så överdrivet. Så bisarrt. Som en dum dröm man knappt fattar ett dugg av. "Jag trodde du var en annan tjej." Kan man skylla på religionen? Jag får se hur det hela utvecklas. Kommer ju vara mkt närmre mormor och morfar under de kommande 6 åren.

E.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Så du är hemma nu! :D Jag också. Vi måste ses snart!

Kramar

2008-07-28 @ 12:28:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0