Minns...

Förutom kemiplugg har det inte hänt så mkt idag. Var tvungen att handla lite nu på kvällskvisten för att ha nån fruFörutom kemiplugg har det inte hänt så mkt idag. Var tvungen att handla lite nu på kvällskvisten för att ha nån frukost imorgon. Det viktigaste målet har man hört, och det kan nog vara sant... Har mellanstadielåten Freestyler på hjärnan. Den blev återupptäckt häromdan. Riktigt bra :) Kul att höra vad folk lyssnade på sådär relativt länge sen. Jag minns första skivan jag köpte. Det var en färgglad singel med soundtracket till Eva och Adam-filmen - Shebang (?) med "Romeo". Den snurrade på repeat och refrängen sitter fortfarande. Nångång under mellanstadiet upptäkte jag också radiokanalen "Power Hit Radio" som jag lyssnade rätt mkt på. Minns första gången jag faktiskt lyckades förstå delar ur en engelsk låt. Då var jag stolt, över mig själv och för mig själv =P För innan frågade jag alltid föräldrarna vad låtarna handlade om.  Iofs har jag inte brytt mig om vad låtar handlar om tills för ett tag sedan. Tror att det beror lite på genren hur mkt man bryr sig om texten. I Rn'B t.ex. känns det som att texten spelar mindre roll än i spec. Winnerbäcks låtar. Där är ju texten nästan allt :) Skulle vilja se Winnerbäck på zinken 9 augusti. Om jag inte jobbar då, alt. om biljetterna inte är slutsålda, alt. inshallah. Med dessa ord säger jag godnatt.
 
E. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0