Vi är pussel

 Igår såg jag filmen "I'm a legend" som jag tyckte var bra främst eftersom den hade en intressant handling. Så här i efterhand har jag funderat på om det nånsin skulle kunna finnas något som kan förändra en människa så drastiskt som i filmen. Men då människan på många sätt och vis är en så perfekt skapelse, och framför allt en så otroligt komplex sådan, tror jag att det skulle vara omöjligt att genomföra en sådan förändring. Det är människans fantastiska och intressanta komplexitet som gör mig så nyfiken att plugga medicin, för på vilken annan utbildning får man lära sig så mkt om människan som på läkarutbildningen? 

Idag har, som de allra flesta dagar här i Norge, varit ganska slapp. Jag och Johan var ute på ett par promenader, spelade volleyboll på blöt sand och kände på sjöns kalla, klara vatten. På måndag blir det en tur till Oslo för lite turistande. Vi ska väl iaf besöka Vigelandsparken (?). Om det är nån som har tips på sevärdheter i Oslo, feel free to leave a comment!

E.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0