Välkomna

till min nya blogg. Den första och enda. För er som inte är så insatta kan jag berätta att motyl betyder fjäril på polska - språket som jag kommer ha mer nytta av nu än bara på somrarna hos mormor och morfar. Om drygt en månad (oj är det så snart?!) flyttar jag till Wroclaw i södra Polen där jag ska traggla mig igenom 6 tuffa år. Ska nämligen läsa medicin :) Som tur är ska min trogna vapendragare (-dragerska?) Laura göra detsamma. Tänka sig!

Men just nu har jag strandat i Norge och letar jobb vilket inte är det lättaste. Eller det är ju lätt att leta men inte att hitta. Svårare än förväntat faktiskt. Så får se hur det går med den biten. Tyvärr hör man inte till den lyckliga skara norska studenter som får mkt i stipendium för att plugga. Svenska CSN är snålare. 

Så vad gör man då under dessa arbetslösa dagar? Idag läste jag hälften av Flyga Drake, som jag gillar skarpt. Detsamma gäller filmen. Fast filmen och boken gav mig olika bilder av relationen mellan Amir och hans far. Är det bara jag som var ouppmärksam eller är det så, nån som tänkt?

Med förhoppning om en trevlig blogg,
Elisabet   

Kommentarer
Postat av: Jenny

Oh, du har börjat läsa Flyga drake! Jag visste ju att du skulle tycka om den :) Och ja, visst ger filmen och boken olika bilder av relationen mellan Amir och hans far.

2008-07-11 @ 11:06:31
Postat av: Johan

På vilket sätt då? Tyckte det verkade rätt lika, var iofs ett tag sen jag läste boken.

2008-07-11 @ 23:42:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0