Fredag - taggad

Ja, va kul !  Idag har jag och rumskompisen satt igång ordentligt med träning. Vi var och köpte 12 "entréer" till träningspass på en fitnessanläggning inte långt härifrån. De verkar ha bra och roliga träningspass. Idag blev det nog Body step och Shape på en svårighetsgrad medium. Vi tänkte typ: bara medium, hah, lätt match! Men ack så vi bedrog oss. Först var det då att kliva upp och ner och greja med en plastplatta. Lite svettigt, rätt kul, ibland svårt att hänga med på den vältrimmade instruktörens steg. Sen var det den dödande shapen. Lite situps och den stilen på övningar, fast i nya varianter jag aldrig kört förr. Ont i baksida lår och grymt jobbigt för mage. Rumskompisen välte ut en kastrull tomatsås, riktigt kul, skratt som verkligen kändes i magen. Får se när nästa träning blir. Måndag kanske? I helgen blir det anatomiplugg. Jag inser nog inte ens hur mkt jag har att läsa. Muskler, blodådror och nerver. puh, för mkt. Men även det ska ju göras och läras och minnas. 

E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0