Lördag

Pluggar. Längtar till 20 dec. Det är snö ute. Vinterns första snö föll igår under eftermiddagen. Det är som florsocker lite här och var. Kände doften av saffran imorse. Där kan man verkligen snacka om julkänsla. Tror inte det blir nån tid över till att baka lussebullar här. Inte kan man köpa det heller. Tyck synd om mig. Nej men.. just det.. vad jag tänkte ta upp var Winnerbäck.

I somras pratade jag musik med en kille i Norge. Han sa att han inte brytt sig om att lyssna på Winnerbäck för att alla gillar honom. För mainstream alltså? Men det finns ju en anledning till att "alla" gillar honom. Det är såkallat lättlyssnat. Lugnt, naturligt med grymma texter. Dessutom riktar han sig inte till en viss grupp människor, en viss ålderskategori eller nåt annat. Därför kan man verkligen kalla det "för hela familjen!" (som är så otroligt irriterade att höra i filmreklamerna :P). Hmm.. När man tänker efter så borde ju vissa amerikanska artister med sina ytliga och innehållslösa låtar som de gör för pengar och kändisskap vara på botten av allas topplistor, till förmån för riktig musik. (oj, vad har hänt? jag låter ju som farmor och farfar, haha ;D ) 

Inte förrän onsdag kväll kan man slappna av. Eller vänta. Det är ju kemiprov på fredag. That's life.

E.

Kommentarer
Postat av: FARMOR OCH FARFAR

Bravo Elisabet! Jag tror du börjar förstå hur det hänger ihop!

2008-11-22 @ 21:48:14
Postat av: Jenny

Lycka till imorgon!

2008-11-23 @ 20:59:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0