Onsdag

Pluggar för fullt. Knäleden och armbågsleden lärde jag mig om under kvällen. Effektiv för en gångs skull. Tyvärr är det sista dagen på hotellet, så det är slut med lyx snart. Hade history of medicine idag. Måste få skryta lite (kanske mest för min egen skull, typ "jag kan nåt iaf") så fick jag klassens bästa resultat på det oförberedda förhöret. Det innebär att jag kommer få göra det muntliga provet före jul, vilket är bra då jag slipper tänkta på ännu en uppgift under julen. Synd att man inte kunde switcha det resultatet mot ett lika bra resultat i anatomin. Det vore nåt va. Var och pratade med Generallyyy idag. Han berättade om upplägget av prov. Försäkrade mig om att jag har omprov på måndag. Failar man det får man göra ett muntligt omprov, failar man det får man göra omprov i januari/februari och failar man det vet jag inte vad som händer och både förhoppningsvis och förmodligen kommer jag aldrig få veta det. Jag ska klara det på måndag helt enkelt. (enkelt och enkelt....)  Ajusste, jag frågade om poängsättningen av provfrågorna. Om det är två rätta alternativ och man svarar ett rätt (oavsett om det är det enda svaret eller om man ringat in ett annat fel svar) får man ett poäng av två möjliga. Ringar man in 3 svar får man 0 poäng. Så det bästa är, om man inte är säker, att ringa in två svar. Dessutom, om man inte har en aning om svaret ska man bestämma sig för två alternativ, exempelvis A och D, som man ringar in som svar på varje fråga man inte har en aning om svaret. Statistiken får göra sitt. Grejen är att jag nog alltid har en liten aning eller en lite mer avancerad gissning på varje fråga, så jag tror inte att jag skulle kunna hålla mig till statistikgrejen. Får se. Ja, förhoppningsvis behöver jag inte ens ägna den en tanke, genom att bara veta svaret på alla frågor. Good luck. 

Avslutningsvis kan jag fresta med en lista på gårdagens frukost. Dagens frukost blev inte riktigt lika fulländad då jag var tvungen att rusa till skolan vid 8. Jag festade på ostgratinerade tomathalvor, champinjoner, 2 mindre korvar, omelett, ett glas färskpressad apelsinjuice, en kopp te, två små crossants, en macka med ost, skinka och gurka, yoghurt med müsli, en tallrik blandad frukt. Snacka om att frukosten är dagens bästa måltid och tid ;D  Dessutom märker man verkligen skillnad på hungern under dagen. Har man ätit en sån frukost är man inte alls lika hungrig under dagen som när man ätit en mindre frukost.  Slutsats: stora frukostar rekommenderas. (Som om man alltid skulle ha tid eller ingredienser till det..)

Godnatt!

E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0