Tisdag

Mätt och belåten efter den utsökta frukosten :) Snacka om att man uppskattar sån här "lyx" med större ytor, eget badrum och serverad mat, och kanske framför allt en snygg stil runt omkring sig, när man är van vid det lilla studentrummet där man nästan får leta efter en plats för att bre en macka, byta från tofflor till skor för att gå ut på toa, anstränga sig för att få nån ordentlig mat och där det hänger trista kontorsgardiner med såna där remsor. Nä, jag ska ta och köpa fina gardiner att hänga för de där osmakliga. Gick hem i mörkret för några dagar sen. Var framför hostelet och tittade upp mot fönstrena. Jag såg att det i ett rum hängde röda härliga gardiner med en fin ljusslinga i. Så vill jag också ha! Kanske kan ta nån gardin hemifrån när jag åker dit om en månad och.. 2 dagar! Dags att starta en ny nedräkning på dashboard :P Det mest onödiga man kan göra, haha. Så: "32 dagar tills landsflykten tar paus" :) 

Carla Bruni är den senaste artisten jag fastnat för. Skön musik på bästa språket förstås. 


 

För övrigt är det soligt  men iskallt ute. Minusgrader :/ Frost. 

"Des bonbons delicieux!" eller "Lek med ljuset." 

E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0