Fredag

Det var alltså den första riktiga lektionen igår: First aid. Ganska lätt, logiskt och basic, mkt kunde man ju sen innan, men det är ju bara början. Det dåliga var att informationen vi fått om var vi skulle ha lektionen nånstans var helt felaktig, så klassen - uppdelad i ett par grupper - gick runt och letade i minst en halvtimme innan vi tillslut hittade rätt. Inte ens vår informationscentral: English Division office, visste var vi skulle va :/ Hoppas att det är problem som hör samman med skolstart och som inte upprepas. Efter lektionen var det en lång håltimme fram tills anatomin. Vi gick dit, det var ingen där, vissa sa att folk hade hört att lektionen var inställd så vi gick hem. Schysst att de ställer in en lektion utan att meddela nåt. Onsdagens två History of medicine and propaedeutics-lektioner var ju inställda men det hade vi fått mejl om innan. För övrigt kollade jag nyss upp vad det skumma ordet propaedeutics betyder, med resultatet: "The preliminary learning connected with any art or science; preparatory instruction.". Aha, då vet jag :)    Snart är det latin. Får se vad jag minns från tvåans lektioner.

E.

Kommentarer
Postat av: Elin

"The preliminary learning connected with any art or science; preparatory instruction.". Aha, då vet jag :)



-Haha, så jäkla bra! xD



/E

2008-10-09 @ 20:50:41
URL: http://hanssonelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0