Måndag

Puh, anatomilektionen förflöt smärtfritt. Inga frågor på varken ligament eller kraniet. Det sistnämnda är ju verkligen en pina. Har man inte sett hur det ser ut underifrån så anar man inte hur många detaljer det finns. Varför var det nån som tog sig tid till att namngiva allt? Av vilken anledning och med vilket mål? Vad ska man va för läkare för att ha nytta av att veta vad alla de där hålen och benklumparna heter? Hursomhelst pluggade jag på det under helgen och idag när vi fick inspektera kranium i 3D, så att säga, så blev det mer begripligt :)

Lyckades vakna upp i tid imorse. Hann både fixa iordning allt och äta frukost. Och ändå kom jag 30 min för tidigt till lektionen (med det var verkligen inte med flit). Första lektionen var däremot inte så mkt att hurra för. Gud vad jag var trött! Såna lektioner tänker jag alltid att när jag kommer hem ska jag sova, men så blir det ju aldrig. Då tar man sin andra frukost och sätter sig vid datorn tills det är dags att plugga igen. Timmarna före anatomilektionerna är ju de mest effektiva när det gäller plugg. Var på bra humör när jag pluggade dessutom. Så bra musik att sjunga med till. Apropå musik så hade polackerna fest utanför rummet. Hög (dålig) musik och drinkar på vår utslängda kartong från ugnen vi köpte i helgen. Okej om det hade varit fredags- eller lördagskväll, men inte en måndag !  Nu har de lugnat ner sig iaf.  

I lördags var vi alltså i köpcentret Korona knappt 10 min med buss härifrån. Förutom mat köpte vi en torkställning och en liten ugn som vi lagade pizza i när vi kom hem. Att hemmagjord pizza kan va så god alltså! (Nä, där hade jag fel om att festen var avslutad..) Jo.. så, vad mer? Nu tillagas polska pierogi - små piroger med kål- och svampfyllning. Mer polskt kan det ju bara inte smaka :P  

Imorgon är det sovmorgon. Första och enda lektionen är psykologi kl. 14:00 tror jag. Har fortfarande inte hundraprocentig koll på schemat såhär två månader efter start. Oj, imorgon är det exakt två månader sen jag åkte hemifrån. När var jag hemifrån så lång tid sist? Oo, jusste! Då är det ju  än två månader kvar innan jag åker hem :D Yey! 

mm.. middan klar :)

E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0