Matriculation ceremony

Idag var dagen för den stora ceremonin. Väntade först länge på att de högt uppsatta personerna skulle komma in i "aulan" i sina väldigt traditionella kläder. Utklädda. Inte så naturligt liksom.. Särskilt när det kom in två biroller som verkligen såg ut att va från medeltiden med sina spiror (?) som egentligen bara var till för att hållas i kors under tiden vi lovade att vi skulle följa alla regler och vara goda representanter för skolan. Heh, ja.. 


Här står vi utanför en av klinikerna på väg från kemin till ceremonin.



Strax före cemonin. De två nedersta raderna upptas av English Division, resten är polska förstaårs medicinstudenter.
Apropå de polska studenterna. Rektorn (?) sa i sitt tal: "Vi vet att ni är de bästa av de bästa som sitter här. Intagningsprocessen var ovanligt tuff i år. Det var 11 sökande på varje plats."  Eeh, ja, det där gällde ju alla på tredje raden och uppåt. Alla här är väl medelstudenter kan jag gissa. Eleverna från den undre hyllan.. eh jag menar raden :P haha



Det var kläderna för dagen. Plus en kavaj. Och en prinsesskrona. 
Nejdå :P

Så då var man en "Index" och en kalender rikare. I Index skriver lärarna in resultaten från examen. 

Nu till nåt helt annat. Jag slipper nog latinlektionerna också :D Yes! Har ju redan läst ett rejält år latin, med en mkt bättre lärare än den vi har nu. Ska bara visa mina betyg vid jul tror jag. Då har jag bara kemi och physical training på fredagar. Får se vad som händer på den sistnämnda ikväll, om killarna ska ta upp hela stora hallen med fotboll igen så att vi som insett hur trist fotboll är får gå till gymmet eller hitta på nåt annat, eller om det kan hända nåt kul i den stora hallen, exempelvis volleyboll... We'll see. Sen var det nån fest hos en i årskursen.. Men jag tror inte vi (me and my roomie alltså) ska på den. Slappar nog här istället :P

E.




Kommentarer
Postat av: Jessie

Hey Liz!



Jag har hoppat av min socionomutbildning, so that's why.. Kändes helt enkelt inte rätt. Har sökt lite nya fristående kurser till våren tills jag vet vad jag egentligen vill göra. Hur går det för dig? Det är jättekul att läsa din blogg och allt du är med om i Polen! Kul att du börjat ha mer bilder också :D ta hand om dig sötnos! <3

2008-10-19 @ 12:50:40
URL: http://met3ora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0