Söndag

Vaknade för en stund sen och ska snart fixa frukost. Jag har två intressanta yoghurtsmaker som väntar på att bli upptäckta - kiwi och mango :)  Efter gårdagens frukost blev det storstädning av rummet och jag kan klart säga att det behövdes. Sen mötte jag två kompisar på Rynek. Fikade på det trevliga kaféet La Scala på plac Solny. En glass som passade det varma vädret. På väg hem köpte jag ingredienserna till middagen som rumskompisen bidrog med sin kunskap om, som vanligt :P Hon är ju grym på matlagning.. till skillnad från somliga andra.. Det blev alltså en indisk kryddig kycklinggryta med ris och sås :)  

Om en timme ska jag dra iväg o träffa Jadzia - den polska studenten som jag träffade för ett par helger sen. Hon skulle visa mig nån fin ö :)  Härligt väder idag också. Men jag ska inte va borta så länge för kemin och anatomin väntar.. 

Måste visa ett häftigt hus, eller det finns fler av dem, intill plac Grunwaldski. Väldigt intressanta fasader.



Rondo Ronalda Reagana med rusningstidens trafikstockning och husen med de häftiga fasaderna i bakgrunden.


E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0