Lördag


Mina damer och herrar, låt mig presentera.. *fanfar* .. the student hostel Jubilatka!
Det är alltså i denna färgglada byggnad jag bor sedan en månad tillbaks. Nu med den skillnaden att växterna runt om är lövklädda. 

Jag träffade en kompis idag vid Rynek för en fika. Sen gick jag o köpte mat och saker för att tvätta golvet. Om ett tag ska jag och rumskompisen laga middag och en se Enchanted, en Disneyfilm vars trailer innehåll en del roliga ögonblick. Vid dagens fika träffade vi två tjejer från samma årskurs som undrade om vi skulle med ut ikväll. Men det får bli en lugn kväll, som alla andra kvällar. 

Fick nyss veta att man i Computer Science får veta det allra mest basic i hur man använder en dator, alltså Word, internet och sånt. Herregud, va efter!! Det hade varit okej för 18 år sen, möjligtvis 14 år sen, men inte nu - år 2008 - där varenda liten kotte snart har en egen dator, vilket redan är fallet här bland eleverna. Nä, det är så himla onödigt och ett fett slöseri med tid. Samma gäller the Art class som jag hörde om igår. Då går man tydligen runt lite i stan o kollar museum, för att sedan göra en presentation om nåt (en tjej hade presenterat da Vinci). Men hallå, vad hjälper det mig att bli läkare? Inte det minsta, och det borde ju vem som helst inse. Det verkar ju som att de bara vill smocka schemat för att ge oss så lite tid som möjligt till att plugga. Även latinläraren var ju ett smärre skämt. Som Nils i förra skolan (för mer info, se facebook-gruppen "Nils har ingen gräns"). Han pratade om allt annat än det som hörde till ämnet, typ. Latinläraren hävdade att han varit lärare i engelska i ca 30-40 år, minns inte nu, men ingen fattade ju vad han menade med sitt "mossetång" (mother tongue). Han rabblade fraser på ett antal olika språk och när nån frågade hur många språk han kan var svaret: "Top secret.". Heh, jag hoppas på det bästa. Hursomhelst har jag ju redan läst latin hela tvåan, 100 p, så det som vi ska gå igenom kan ju jag redan, även om repetition lär behövas. 

Hehe, kom att tänka på en rolig film vars repliker ofta repeteras av min rumskompis. "Charlie bit me... That hurt!" HAHA :D Med utpräglad brittisk dialekt. Spana in på Youtube! 

E.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0