Frukost


Enligt datorns väderprognos är det sista varma dagen idag, 21 grader. Sen går det ner till 15. 20 grader är ändå rätt lagom just nu. 

Sitter och käkar frukost. Yoghurt med müsli och sen apelsinjuice, mörkt bröd med olika mjukostar, salami, "kalkonskinka", ägg, och tomater från mormors och morfars trädgård. De har flera olika sorter där faktiskt, men idag är det en avlång orange sort :P Måste säga att frukosten är en av dagens bästa tidpunkter, förmodligen den allra bästa. Det är lugnt, iaf om man som jag går upp i tid för att hinna njuta av frukosten, man äter gott och man har hela dan framför sig (på gott och ont). Dessutom kan man sitta och läsa bloggar, nättidningar och lyssna på bra musik samtidigt. Nyss var det Tiken Jah Fakholy som för övrigt kommer till Berns i höst. Kan ändå inte gå med tanke på den överdrivna åldersgränsen 20 år!! Varför? Berns är den enda scenen som tar dit de bästa artisterna! Aja, ett år kvar innan jag kan ta del av det. 

Då var det sista dan med biologi idag. Nästa vecka blir det kemi och veckan efter det, fysik. Har hört att fysiken är rätt onödig och tråkig. Många har bokat in en hemresa under fysikveckan. Jag ska gå dit och se hur det är. Om det verkligen är som de säger att läraren bara står och mal på, och om det är så så åker jag till mormor och morfar resten av veckan. Vilken tur att jag har dem relativt nära! 

Hehe, Björn Rosenström - Muffins, så rolig :) Har aldrig hört en liknande låt faktiskt.
Oj, dags att skynda sig.

E.

Kommentarer
Postat av: Jenny

"Jag går upp en timme tidigare än jag egentligen behöver, för att äta hinna frukost" Hehe ;) Kommer ihåg hur det var under gymnasiet ;)

Jag har faktiskt ätit frukost varje dag nu under en månad! Det kommer jag fortsätta göra också. Fattar inte hur jag orkade gå till skolan utan mat i magen.

2008-09-13 @ 20:05:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0