Kulturaliteter


Man kan säga att jag varit lite kulturell denna kväll. Jag åkte till moskén med tre andra tjejer. Vi var inte där så länge, men de två av tjejerna som fastar nu under Ramadan, avslutade dagens fasta. Vi åt dadlar och drack nån slags kikärtssoppa med ett speciellt, platt bröd. Gott :) Imamen var inte där, men en man bad högt en bön innan vi åt. Det var så att man fick gåshud :P
I övermorgon är det Ramadans sista fredag så det kommer komma många fler till moskén, som är i en vanlig villa, och det kommer tydligen vara mer och godare mat. Men jag planerar ju att åka till mormor och morfar på fredag. Kan ju iofs ta ett tåg runt tolv på lördag. Får se. Det kommer en student från Wroclaw till Jowita, mammas kompis, så jag skulle komma över och träffa henne :)
 
För övrigt lönar det sig att starta om datorn för att få internetanslutning. Bra! Men problemet är fortfarande ouppklarat. Glapp nånstans?

E. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0