Onsdag


Det där är den polska filmaffischen till Breakfast at Tiffany's. Väldigt uttrycksfullt :) Såg en sida med jättemånga polska filmaffischer som var riktigt intressanta. Bland kommentarerna fanns de som tyckte att de var deprimerande. Jag tycker mer att de är härligt konstnärliga, alltså, de tolkar filmen mer än de flesta andra affischer. Här kan ni själva se: www.wellmedicated.com/inspiration/50-incredible-film-posters-from-poland/  . 

Idag var vi 5 pers på fysiken. Helt fullsmockat.. Nä, men det är många som har dragit hem den här veckan eller åkt till släkt här i Polen. På väg hem från fysiken blev jag dyngsur - första riktiga regnet som (iaf som drabbade mig) sen jag kom hit. Och nu funkar mitt internet av nån anledning. Däremot har rumskompisen fått problem med sin dator. Tror dock inte det finns nåt samband. Daugava ur högtalarna. Passar på nåt sätt till sånt här väder. Igår räknade vi ut hur många sidor ur Gray's Anatomy vi måste läsa för att hinna med alla 1000 sidorna under 40 veckor. Om man inte räknar med att man måste ha tid för repetition blir det 2,5 sidor om dagen. Det är ju inte omöjligt. Men om man nu skulle räkna med tid för repetition plus förlorad tid så kanske det blir typ 4 sidor per dag (?). Det är däremot väldigt mkt mer känns det som :/ Då är det verkligen råplugg som gäller, jag menar, det är ju inte bara anatomin man ska göra. Kemi, history and propaedeutics of medicine, latin, medical computer science, psychology och first aid (under oktober) står på schemat. Jag börjar faktiskt bli lite nervös, men det ska bli riktigt spännande att börja nästa vecka.

E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0