Runda i Galeria Dominikanska

Kom precis "hem" från en runda i stan. Först skulle student-ID-foto fixas i en studio intill den fina Rynek. 20 minuters väntetid på fotona så jag gick till H&M som låg intill. Jag är ute efter lite mer dressade kläder till examenstillfällena och andra tillfällen då man förväntas bära kläder som visar att man visar respekt.. Tydligen är det så att om man inte kommer strikt uppklädd till examen så uppfattas det som brist på respekt. Hmm ja.. Hursomhelst hittade jag en fin kjol där på H&M som ska inhandlas innan det är för sent. 

Det att jag hittade kjolen på H&M kommer inte överensstämma med följande beklaganden. För det är faktiskt så att jag måste beklaga mig över den svenska klädmarknaden. När man är där och inte har sett annat på ett tag så är man ju van, hemmablind kallas det väl, vilket gör att man inte ser hur mkt skräp det är där i de få svenska som finns lättillgängliga. Här i Wroclaw däremot, trots att stadens befolkning inte ens är hälften av Stockholms, finns det många intressanta, kvalitativa och bra affärer. Vad sägs om Promod, Camaieu, Reserved, Orsay eller Tatuum? En relativt snabb runda och man hittar direkt såå himla mkt snyggt som man verkligen skulle vilja ha! Så är det inte hemma. Men jag får se, jag har en liten lista på vad jag behöver. Nästa helg eller nån kväll i veckan ska jag nog ta och gå en runda igen. För en gångs skull är det ju så mkt att välja på! Såg just att de har modevisningar några dagar med start fredag nästa vecka. Det ska jag nog försöka se om jag inte har nåt bättre för mig :) 

Så bra att folk delar med sig sin musik via iTunes :) Ens egen räcker ju inte alltid till och dessutom är det ju kul att lyssna på lite nytt som man inte hört förr, eller återupptäcka som just nu med Velvet Underground (hehe, de blir ju återupptäckta med jämna mellanrum).  

Vad sena vanor jag fått. Visst, det är ju sovmorgon varje dag, men ändå. Nu är det iaf dags för anatomi, yippie!

E.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0