Tisdag

En sømnig fysiklektion. Var så trøtt. Efter fysiken gick jag till Pasaz Grunwaldski dær jag møtte samma tjej som igår. Vi gick runt och kollade efter det ena och det andra, åt en tortilla till lunch och en jordgubbsshake till efterrætt :) Så gott! Køpte ett par røda handskar som behøvs nu nær det ær så kallt.

Internet på min dator børjade funka igårkvæll efter en tids haveri. Imorse såg jag sæsongspremiæren av Andra Avenyn :D Spænnande! Men nu har internet lagt ner igen, så jag fick låna rumskompisens dator (med de norska bokstæverna).

Om en vecka ær polskaexamen førbi och på onsdag nsæsta vecka børjar den riktiga skolan enligt schema från førsta dagen. Inte førrns den 7e oktober ær det en ceremoni i den fina barocksalen i det gamla universitetet. Som jag førstått det ska man vara klædd i svart nedtill och vitt upptill, men jag måste kolla upp det dær noggrannare. Man kænner ju sig som en servitris i såna klæder.

Det har diskuterats lite om skillnaderna mellan den svenska och den polska lækarutbildningen. Eftersom utbildningen ær dyr før skolorna anstrænger sig de svenska universiteten før att eleverna ska klara utbildningen. Lærarna anstrænger sig før att hjælpa dem. Før den polska utbildningen (English Division) spelar det ju ingen roll om en elev inte klarar utbildningen eftersom det ær eleverna som betalar før den. Dærfør ger lærarna hær inte alls samma hjælp. Någon berættade, sant eller falskt, att en anatomilærare kan stælla en fråga direkt till en elev och kan denne inte svara sæger læraren "Då har du inget hær att gøra.". Om det nu ær sant så ær det vældigt konstigt med tanke på att lektionerna ær till før att man ska læra sig. Vi får helt enkelt se hur det blir. Hursomhelst ær det bæst att plugga på, redan nu, vilket vissa inte verkar insett æn :/

E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0