Tisdag




Så goda vindruvor som jag sitter o smaskar på. Hälsosammare än kakor, helt klart. Fick smaka rumskompisens mammas pakistanska ris med kyckling. Spicy and tasty! 

Idag kom jag "hem" från mormor o morfar där jag varit sen i fredags. Under lördagen cyklade vi ett antal kilometer till en av mormors bekanta som har en liten son på 4 år, hehe.. men vi fikade bara. De hade bakat en tårt-bakelse med en slags mjukost gjord på mjölk från deras egna kor :)  I söndags lyckades mormor o morfar dra med mig till kyrkan. Den enda bra inslaget var en tjej, tydligen något eller ett par år yngre än mig, som sjöng en psalm jättefint! På eftermiddagen träffade jag en tjej som börjar sitt tredje år på bioteknik inr. nåt med nutrition, som jag förstod det. Vad sa hon? hmm.. mja, det var mest allmänt om studier och så. Trevligt var det iaf. När jag var på väg hem i mörkret kollade jag på klockan som var 19:25. Trodde inte alls den var så mkt. När solen gått ner kommer mörkret snabbt. Har en känsla av att det går långsammare hemma. Igår blev det en cykeltur med mormor i skogen. Kollade efter svamp lite slappt sådär efter vägen, men hittade inget ätbart. Annars har det varit en del anatomiplugg. 

Apropå anatomi. Rumskompisen ha en anatomibok med foton istället för de "snälla" teckningarna som finns i min Gray's. När jag öppnade boken första gången fick jag en liten chock. Nacken utan hud och sånt där överflödigt material :P Men de där bilderna, när jag har vant mig vid dem, gör mig faktiskt ännu mer fascinerad av människokroppen. Det finns så otroligt många delar som kommunicerar och samverkar med andra delar (man behöver inte gå ner på molekylnivå för att se de sånt). Så många trådar överallt :P Rumskompisen frågade på skämt "Are you sure we have chosen the right education?". Jodå, vad ska man annars göra? 

Morgondagens lektioner är inställda så det blir tid till att plugga anatomi.. inför torsdagens lektion. Blir intressant att se vad den innehåller. På förmiddan är det tre timmars first aid. Det känns bra att lära sig.

E.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0