Torsdag

En rolig dag idag igen :) Efter fysiken åkte jag och rumskompisen till IKEA. Nästan som att göra en en snabbvisit i Sverige :D Så välbekant alltihop. Vi köpte mattor, spegel, kuddar, bordslampor, doftljus och förvaringsboxar. Feels good. Gratisbuss dit, taxi tillbaks. Vi kommer bra överens så det är riktigt kul :) MIddagen åts också på IKEA. Tillagad Camenbert med pommes och ungsbakade grönsaker med ost. Och till efterrätt (svårt att välja med tanke på de många valmöjligheterna) en jordgubbs/ost-kaka. Mkt gott :) Varför känns det som att jag kommenterar mat så mycket? Hursomhelst har rummet nu fått sig en liten upprustning som ser bra ut och som jag kanske kan visa imorgon om det intresserar herrskapet :P

Imorgon är det sista fysiklektionen för i år. Nästa blir i tvåan då vi har biofysik. Undrar vad det innehåller. Vågor och optik?
Framåt kvällen ska jag ta det vanliga tåget till mormor och morfar. Snacka om att denna vecka har gått fort. Antagligen för att jag haft saker för mig och inte bara suttit vid datorn efter lektionerna. 

Har fått en muntlig inblick i Pakistans inställningar och traditioner när det gäller giftermål. Jag är glad att jag slipper såna inskränkningar av den personliga friheten.

E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0