Torsdag

Idag skulle det ju varit polish exams, men så blev det inte. Vi fick komma in på ett kontor där läraren bad oss berätta kort om oss själva och hon frågade hur säker man kände sig på språket och om man kan läsa och skriva. Sen bestämde vi tid och datum för provtillfället - 30 september. Kemin hann jag inte med. Efter kemin imorgon måste jag fråga polskaläraren om vår lilla stadstripp. Det var väl sagt att hon skulle visa oss olika bibliotek och bra affärer och sånt som vi kan ha nytta av. Frågan är då om jag ska dra till mormor och morfar efteråt eller om jag ska stanna i Wroclaw i helgen. Det var ju så bra att plugga där i lördags. Hmm.. får se.. 

Efter polskagrejen och lite olika inköp, gick jag upp och knackade på hos Shadia vars rum snabbt fylldes med folk, både såna jag träffat och inte träffat. Sen blev det en filmkväll med filmen Juno, som var riktigt bra :) Ellen Page spelar en sån intressant karaktär. Har laddat ner en massa soundtrack nu. Gillar sista låten de kör tillsammans. "I don't see what anyone can see in anyone else, but you". Förutom filmens karaktärer och dess soundtrack är det dess olika teman som gör den så bra. Men det är för sent för att gå djupare in på just nu. Se "Juno" själv istället :) Godnatt!

E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0