Lämnar studentrummet nåra dar.

Igår var sista polskalektionen för denna vecka, lärarn åker nämligen iväg på nån studieresa, så jag har ingen lektion förrns måndag. Därför åker jag till mormor o morfar idag. Tyvärr är inte mormor hemma så att jag kan ta för mig av hennes utsökta mat, men det blir bra ändå. Jag får väl stå för bakning eller inköp av nån god kaka på fredag, då jag i min ensamhet (morfar åker också iväg) ska fira mina 19 år. Det finns inget internet hos mormor o morfar, men jag får cykla till en av mammas kompisar och koppla upp mig. Kemin ska jag dock göra klart idag, det måste jag, får inte dra ut på det längre. Och så ska jag lämna nåra papper till "skolkontoret". Tänk om jag inte hade haft nån dator med mig.. ujuj, va isolerat! Totalt! Men alla har nog dator med sig här, och det verkar som att alla sitter på skype på kvällarna för att höra hur det är "där hemma". Vissa ska inte ens åka hem till jul :/ Nåra tjejer från Canada sa att de nog stannar här för att det dels är dyrt att flyga hem plus att det tar lång tid. Va jobbigt. Och så tyckte man själv att man var långt hemifrån. Inte i jämförelse till västra Canada iaf. Jag ska ta ett billigt flyg hem till jul. Men jag har hört att det är plugg som gäller även på julafton. Aja, det är bara att ställa in sig på det. Men varför skriver jag om julen, det är ju ages dit. Här är det fortfarande sommar. Så himla varmt! Och jag som ställt in mig på höst.. Det som är bra med hösten är höstkläderna :) För övrigt upptäckte jag just att mängden av Yann Tiersens kompositioner ökat drastiskt på denna dator. Tack! :)
Dags för frukost, och jag får öppna ett nytt brödpaket - va spännande :) haha

E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0