Första lektionen - polska

Stökigt är det här just nu. Mamma var och handlade kastruller, stekpannor och diverse annat till rummet idag och jag har inte tagit mig tid att ställa i ordning allt än. Sakerna blev bara inställda, sen åkte vi till en mexikansk restaurang där vi åt en mkt god middag :) Så slapp man hitta på och laga nåt själv här. Visserligen har jag en hel del att välja på nu. Det finns tydligen en bra "stolówka", typ billig restaurang för studenter, inte så långt härifrån. Där kanske man ska äta lunch de flesta dagarna... Kan ju va bra att äta iaf en ordentlig måltid om dan. 

Polskalektionen var över förväntan! Gruppen delades i nybörjare och avancerad. I den avancerade gruppen fick vi hålla på med grammatik på en rätt lagom klurig nivå. Det var ett test. Läraren gav också en hel del tips på affärer, matställen och bra bibliotek att sitta och plugga i. Jag tror att vi ska på en rundtur på lördag där hon visar oss de bra ställena :) Nu ska jag iaf sova.

E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0