Fredag 090403

Har varit utan internet ett tag. Man känner sig verkligen bortkopplad från omvärlden, men har samtidigt fått tid till 100% koncentration på pluggandet. Så vad har hänt sen sist? Neuroanatomi igår. Läbbiga specimens som tagna ur en skräckfilm! Hela huvuden fast öppnade där hjärnan en gång var, med en rand av skallben kvar mellan panna och bakhuvud. Liksom ruttna ansikten, med jätteinsjunkna ögon i vilka man svagt kan urskilja iris. uuuh.. om en sån plötsligt skulle infinna sig i mitt rum på natten, ser man nog en fartrand i luften och jag är borta. Det fanns ju också de som var kapade mitt itu från näsan och bakåt. De hade mer välbevarade ansikten.. 

När det gäller omproven (!) på måndag är det ny info. Först är det ju skriftligt omprov, det rättas direkt, så någon timme senare kanske får vi resultaten och de som inte passade får gå direkt till muntligt omprov.. Lite skumt system, men bra att ha det avklarat på måndagen, om man passar förstås.. :S

Idag hade vi vår första sociologilektion. Haha.. nej, jag vet inte om man ska skratta eller gråta. Det var så otrooooligt långsamt! Allt material som gicks igenom under den 2 timmar långa lektionen (av totala 3 som är schemalagt, förstås utan några svenska inter-45-minuters-pauser) hade jag kunnat läsa igenom utan några problem på 2 minuter. Det är lite av ett flumämne sociologin.. Typ om skillnaderna mellan hälsa och det att vara frisk. Slutsats: hälsa är ett vidare begrepp som innefattar omgivningen och psykologiska faktorer, medan det att vara frisk handlar om sjukdom, eller avsaknaden av den, rättare sagt.. I vilket fall så var folk inte så seriösa under lektionen. Jag och A spelade hänga gubbe, vi diskuterade viskandes om vad vi skulle äta till lunch, hela klassen skrattade åt diverse småsaker, jag kollade på klockan som gick alldeles för långsamt. Världens smile spred sig över ansiktet när man insåg att det var dags att gå :)

Lunchen blev en mkt god sallad i Pasaz, som en del av min nya nyttighets---.. ja.. Hursomhelst har jag börjat träna på riktigt. Igår var jag och A ute och sprang. Imorse sprang jag tidigt på morgonen, men den turen varade inte länge - jag ramlade och fick lomma hem för lite primitiv omplåstringspraktik. Ont! Uppmärksammade den exakta smärtande nerven, hehe.. Men jag hade faktiskt tur i oturen där, för jag ramlade precis efter sträckan där halva studenthemmet tittar på från sina fönster, hahah, det hade varit så pinsamt om jag ramlat där. En annan gärning i hälsans tecknen var inköpet av en träningsmatta, eller vad det nu kan tänkas heta. Där ska jag göra situps och sånt som verkligen behövs.. Jag kan säga så, att grunden till mitt nyvunna allvar i det här, är att jag insåg vissa saker eller fick påtagliga bevis för att det verkligen är dags att göra nåt  :/ 

     +        =      


Oh jusste, ni ska veta vilket härligt väder det är här! Nu snackar vi inte ens vårväder.. det är SOMMAR! 20 grader!! Uuunderbaaart! ;) Vädret är en starkt bidragande faktor till att jag pallar mig ut. Blir 21° i helgen, så välkomna hit till er berättigade :) 

E.

Kommentarer
Postat av: Peter

Udda att du ska läsa sociologi : s, håller med att det är flummigt. Låter kul med läbbiga specimens :p

2009-04-07 @ 15:06:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0