Fredag 090417

Då har man varit duktig på vissa fronter idag. Parasiterna var rätt sega idag, men vid 4 drog jag ut med A - man måste ju ut och ta frisk luft (även om jag satt vid öppet fönster och solade innan). Vi gick till Starbucks, Polens allra första, som öppnade igår. Var väl inte sådär jätteimpad - det är ju typ samma som Coffee Heaven.. Olika slags kaffe (som jag ändå inte gillar), några olika teer, några glassdrinkar, många olika desserter och muffins (mmm, det såg så gott ut!) och några olika mackor. Men visst, det är väl alltid trevligt med ett nytt café.. Hursomhelst är det ju som Elin säger, English divisions nya inneställe. Ett antal bord upptogs av sådana. Så det var där folk höll till istället för att gå på sociologiföreläsningen.. undrar om ens någon var där :/ 

Nu var jag en stund hos A. Brukar ju fastna där när jag bara ska hämta nånting. Men det är väl bra antar jag :P  Denna gång var det sopborsten jag skulle hämta så att jag kan sopa golvet innan jag lägger ut träningsmattan. Men som om jag orkade träna nu.. Nej, imorgon. Före eller efter frukost..? Jag skulle vilja ha en saklig och vetenskaplig framställning av fördelarna/nackdelarna med att träna före frukost. Nu är det som att alla säger olika utan att någon egentligen vet säkert. Typ: "det är väl så att...".  Nu måste jag i vilket fall sova. Har tydligen fått sovvanor - är trött redan vid tolv och sen kan jag inte sova längre än 9. Det väl så att det är bra :P


På Starbucks säljer de koppar och speciella termosar med motiv. Termosarna som fångade min blick var prydda med det polska möstret i stil med det ovan, plus texten "Polska". Snygga var de ju :)  Men var skulle man använda en sån och vad skulle man ha i? Tänk att vissa har termos med sig varje dag..

E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0