Onsdag 090402

Frukost, sol som lyser igenom molnen, vårvärme, och en massa anatomi som ska läsas igenom. Har 5 timmar på mig före anatomin. Idag börjar vi med neuroanatomi :/  A:s syrra som går 5te året nu och klarade neuroanatomin galant, sa att man måste läsa varje dag och att många passar utan att egentligen fatta, och de fattar fortfarande inte helt efter flera år. Många skolor har dessutom det här som ett separat ämne, vilket är bättre för då riskerar man inte att få gå om hela anatomikursen. 

Jag har för övrigt installerat ett bra program. SelfControl. Haha.. det går ut på att man svartlistar ett antal sajter och sedan ställer in tiden för hur länge man inte ska få gå in på dem, så att de blockeras när man försöker. Det kan ju även ses som en symbolisk handling för att NU ska jag verkligen plugga effektivt. I min lista står bland annat ett antal bloggar och ett par nättidningar. 


En liten fighter fångad på bild :)  Kolla den busiga blicken!

E.

Kommentarer
Postat av: Elin

Gud, jag borde verkligen göra detsamma!

Varför skall det vara så svårt att bojkotta datorn?

Dags att piska liv i självdisciplinen alltså.

Åh..

Heja oss, Elisabet!

2009-04-04 @ 01:01:44
URL: http://hanssonelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0