Onsdag 090429

Gick upp tidigt efter 3 timmars sömn för att plugga inför histologiprovet. Hade 2 av 7 delar olästa när jag gick hemifrån imorse. Först var det embryologiföreläsning som handlade om utvecklingen av huvudpartiet och lungor och luftvägar. Inte speciellt engagerande eller intressant. Alltså, det kunde ha varit intressant, men inte med det sättet det framförs på. Nåt är fel där :/  För fort och slarvigt och för mkt kanske.

Embryologin följdes av 2 timmars plugg före provet. Kollade gamla prov, vilket visade sig vara nyckeln till att passa provet, som innehöll många frågor från gamla prov. Med andra ord gick provet bra. Är säker på att klara det :)  Tänk att man för en gångs skull kan säga så om ett prov! Efter biologiföreläsningen om DNA mutationer, blev det en diskussion om när vi ska välja att lägga biologiexamen. Folk tycker ju olika trots att vi har samma schema med samma prov. Jag märker nu att alla proven flockas! Det är minst ett prov i veckan fram till slutet av juni. Plötsligt kom det upp ett kemiprov nästa vecka. Idag ska jag iaf plugga anatomi - man vet ju aldrig vad läraren kan få för sig att fråga. En joggingrunda blir det också senare. Men först måste jag röja upp här, det behövs!

En till inspirerande bild från samma källa som igår. Finns mkt komplimanger att ge den bilden. Klänningen, allt det fina mot den råa bakgrunden och det varma ljuset!



E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0