Torsdag 090416

Histologi på morgonen. Vi mikroskoperade olika nervsystemskomponenter. Hem och plugga parasiter, tror att vissa sitter bra nu. Sen anatomi... puh.. såå svårt!! Det är så mkt info på en gång, och jag har inte ens fixat boken än. Ska göra det imorgon. Men det är ändå intressant för man har ju knappt lärt sig något alls om hjärnan förut. Det har väl mer varit att nånstans här sitter syncentrat, osv. Jag visste inte att hjärnans yta är individuell precis som fingeravtrycken. Med andra ord är mitt huvud ganska grillat nu, så jag måste ta det lugnt ett tag innan jag kan fortsätta med parasiterna som jag mer än gärna skulle slippa just nu. Men det som är bra med att ha annat än anatomi att göra är att man då ser anatomin som rolig. Man måste ju ha något att jämföra med. 

Imorgon är det sociologi igen. Om jag gissar rätt så kommer det inte vara många där. Så segt ju. Men jag tror att jag ska dit ändå så att man kan spara de två gångerna man får vara frånvarande, till något annat tillfälle där man verkligen behöver tiden till annat. I värsta fall kan jag ju plugga parasiter samtidigt, man lyckas ju hänga med ändå. 


Inomhusmarknad här i Wroclaw.

E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0