Lördag 090228

Woho, jag hade helt glömt bort att februari är en kort månad, så jag blev lite förvånad när jag upptäckte att det redan är mars imorgon. Då är det nästan exakt 4 månader kvar till sommarlovet. Såg att jag inte skrivit något sedan i onsdags. I torsdags var jag så trött att jag tog en timmes tupplur före 8, som sen fick fortsätta till kl 6 då jag gick upp och pluggade kemi till veckans kontrolltest. Blir intressant att se hur många poäng jag plockar. Det handlade förresten om spektrofotometri (man sänder ljus genom en lösning för att få veta koncentrationen). Förra veckans kontrolltest gick iaf galant - en femma (max).

Igår, efter kemin, gick jag hem och åt fruktsallad med yoghurt :)  Sen drog jag, A's syrra och två tjejer från tredje året, iväg till IKEA där jag köpte saker till den stora "homemakeover'n" som måste vara den billigaste i historien. Jag har saknat mitt röda, fina rum hemma, så det blev mkt rött. Den lilla sängen har förvandlats till en soffa med hjälp av filt och kuddar, i fönstret tog jag bort de fula, gamla, smutsiga kontorspanelgardinerna och satte upp nya röda plus mina vit-röda genomskinliga. Jag satte den röda budgetlampan på bordet, satte de röda plastblommorna hemifrån i en vas (innan stod de i en petflaska med batterier som tyngd för att inte ramla :P), jag fixade en ljustallrik med doftljus, la in en badrumsmatta och hängde in "Minifångst" (från barnavdelningen) i garderoben för att samla småsakerna. I en hylla ställde jag några burkar där jag samlat ihop alla utspridda smågrejer utan hem. Så nu är jag riktigt nöjd :) Äntligen lite skön stämning här.  Efter IKEA, där jag för övrigt också köpte Leksands knäckebröd och kardemummaskorpor, gick vi till Tesco och köpte billig mat med bra utbud. Jag överbedömde volymen i mitt lilla frysfack, så det var med nöd och näppe jag kunde stänga det om grönsakerna och fisken. 

 
Nu ser jag att solen är framme och hjälper mig att dra ut på en springrunda. Får se hur det blir med den saken. Har nämligen ett antal parasiter att plugga på inför provet på tisdag, förutom en massa anatomi förstås. 

E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0