Onsdag 090211



Usch, vad tråkigt och ensamt det är här! Bara att vänja sig. Det är ju verkligen tur att man lever i den tid som är nu. Med internet och sån kommunikation. Hursomhelst. Affären i huset öppnar inte förrän kl 12, så frukosten får vänta. Det är typ snöblandat regn ute. Under natten blev några plättar vitare. Kom igen nu, vår! Fast iofs minns jag de två månaderna jag var här i feb/mars tror jag, i tredje klass. Då var det en massa massa snö och kallt. Så vill jag inte ha nu. Helst skulle man ju spola fram någon månad. 

Jag ringde till Karolinska Universiterssjukhuset i måndags för att fråga om praktikplats. Men jag är tydligen inte kvalificerad. Man måste ha gått 5 år på läkarutbildningen alt. vara utbildad undersköterska. Tss.. För en simpel praktik. Så det blir att göra den här i Polen trots allt. Dessutom är det ju väldigt konstigt, 5 år på läkarutbildningen är ju inte alls jämförbart med en undersköterska! Såklart att en sådan student vet mkt mer! En undersköterskas utbildning är på gymnasial nivå och motsvarar 750 p, alltså 750 timmar. Hur många timmar 5 års läkarutbildning är på, vill jag nog inte ens veta. 

Kemi och sedan frukost och sedan kemi. A skulle komma hit vid tre.



E.

Kommentarer
Postat av: Jessica Anshagen

Till och med ikväll 22.00 kan du vinna en månadsranson av God Morgon Juice på min sida!

Kolla in länken nedan:



http://www.jessi.se/2009/february/vinn-manadsranson-av-god-morgon-juice.html

2009-02-15 @ 17:07:00
URL: http://www.jessi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0