Fredag 090605

23 dagar kvar tills hemfärd och 3 månader tills man fyller 20 :/  Jag tycker 20 år låter jättemycket. Jag föredrar 19. Men tills dess är det så mkt roligt :) 

Hade Mendel-biologiprov idag. 3 frågor. Första gick bra, andra kanske 75% och den tredje katastrof. Man behöver 2 rätta svar för att passa, så om jag inte får en stor dos tur nånstans ifrån kommer det inte gå. Aja :/ får se. Nu är det bara att sätta igång med anatomin, inför practical exam på onsdag. Den går ut på att 4 lärare står vid varsin station med varsin del av anatomin, de pekar på en bild, en modell eller en riktig specimen, och vi ska säga namnet på det han pekar på. Och det kan ju låta enkelt - det är ju bara namnet, och vi har ju lärt oss mer än bara namnet om alla delar - men man vet aldrig, man kan ju glömma eller missa någon liten detalj.   

Nu måste jag städa rummet, och sen ska jag handla veckans mat. Hoppas att det stora grå molnet som drar över här inte ger något regn. Duvan burrar upp sina fjädrar på fönsterbrädan utanför, och det är kallt och för varmt om vartannat. 


-Rynninge-

E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0