Kväll

Promenerade till Rynek med A. Idag liksom igår var det en massa folk som drog ut på fest. Vi tog oss en matbit och satte oss sedan på spårvagnen hem.

När det gäller plugg måste man lova sig själv att uppnå vissa mål, som idag då jag har lovat mig själv att bli klar med organen i magen. Jag får inte sova förrns det är genomläst, för om jag inte skulle bli klar så skulle jag få dåligt samvete för mig själv. Det gäller liksom att hela tiden stå till svars för en själv och se sig själv som en kontrollant av hur bra man pluggat. Som hjälp kan man se hur andra gör, såvida de pluggar bättre än en själv. Exempelvis A brukar kika genom fönstret till pluggrummet om hon har vägarna förbi, för att se vilka som sitter och pluggar. "Aha, han, han, han och hon. Aaaaaaaaaaaaah!!" Och springer till sitt rum för att göra samma. Man kanske borde sätta sig i det där rummet. Men nej, det är för "formellt". Jag vill ha det slappare, men lika effektivt. Hmm... Kontrollanten inom mig säger att jag genast borde sätta igång. 



E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0