Måndag 090323

Proven närmar sig alldeles för fort. Imorgon är det parasiterna som ska avklaras, men jag orkar inte plugga mer nu. Får vakna tidigt och gå igenom allt. Men jag har väldigt svårt att gå upp på mornarna, det är inte som det var förr när det var helt okej att vakna 05:45 för att hinna äta frukost i lugn o ro. De dagar jag inte har lektioner tidigt på morgonen sätter jag Winnerbäcks-alarmet på 8-9, lite beroende på.. Men som imorse fick alarmet gå i 40 min innan jag orkade upp. Fast jag antar att det hela beror på att sovtiderna egentligen bara är "framflyttade" på dygnet. 

Idag knåpade vi i excel på computer science. Har väl aldrig behövt använda excel till annat än väldigt enkla grejer, så det var bra att lära sig mer. Därefter var det anatomiföreläsning om pelvic cavity/perineum, de ..ehum.. intima delarna :P  En svår föreläsning, får ta och läsa igenom det där kapitlet. Hittills har jag bara läst en kort del om epididymis som jag hade presentation på idag. Mellan de båda anatomilektionerna gick jag och A till pasaz där vi åt lunch och satte oss på ett café för att förbereda presentationen. 

Winnerbäck sjunger: 

"Vad är det som gör att man glömmer saker, 
att man glömmer att man trivs med livet ibland?" 

och 

"Vi glömmer allt och tror att tiden är svår. 
Men man kommer på, sen efteråt, 
att vi hade rätt kul emellanåt."

Han har ju såå rätt! Jag kom på det idag. Att jag ju faktiskt trivs riktigt bra med livet. Även om det är mkt plugg och man är långt ifrån nära o kära, så är det ju något grymt bra man gör. Något väldigt intressant som leder till något konkret och seriöst. Det är ju inte alla som gör det. Man får inte glömma att vara nöjd. Och man får inte glömma vad det är man faktiskt håller på med. Kollar på tv3.se/play där de har en massa program, bl.a. Sjukhuset där de visar alla delar av arbete på sjukhus. Väldigt intressant, och det påminner mig om vad jag har gett mig in på. Det gör till o med att jag blir mer taggad att plugga och tycker det är roligare, för jag kan på något sätt, långt bort, se att det leder till något. 




Jag upptäckte något väldigt roligt! På winnerback.se finns hans egna kommentarer till låtarna. Att jag missat det! Det blir ju ännu häftigare att lyssna om man vet exakt vad det handlar om, hehe :)

E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0