Måndag 090330

Den här dagen har ju verkligen bara swishat förbi. Tvingade mig upp kl 9 för att sistaminutenplugga inför anatomiprovet. Det är så trist att veta att man inte klarade det. Imorgon bitti kommer resultaten sättas upp, så får jag se om jag lyckades skrapa ihop några poäng, iaf så att man kommer över skämsgränsen 60 p. Jag tycker iaf att det kan räknas som en sådan, när man behöver 80 av 120 för att passa. Men tyvärr tror jag inte ens att skämsgränsen är uppnådd. Nej, det är bara att öppna boken igen och låta kunskapen flöda in.. ehum.. ja.. När hade de tänkt att uppfinna kunskapspillret egentligen? Tänk när framtidsmänniskorna har effektiviserat inlärningen på något sätt, och sitter och skrattar åt hur dåliga, sega och tidsslösande vi är när det gäller inlärning. Och om vi kunde se in i framtiden så skulle man nog bara bli sur för att man inte föddes senare. Eller vad tror ni?

Fatta att det är april alldeles snart. Våååår :D  Enligt datorns källor ska det bli 18° på fredag och 17° på lördag. Vågar man tro på det? Hoppashoppashoppashoppas! Fast å andra sidan har man ju inte tid att gå ut ändå. Då tar man sig tid! En springtur i solen skulle ju sitta fint. Apropå träning är det ett träningspass på fitness-stället inplanerat senare ikväll. De har för övrigt höjt priserna. Om man inte köpt ett kort med ett antal inträden så kostar det 13 zl (30 spänn) för ett entimmespass, vilket iofs fortfarande inte är mkt.. tror jag..

Jag hittade lite rolig läsning igår om den polska påsken. Det är en polack, bosatt i Sverige, som berättar. Han berättar om varför det inte borde heta "glad påsk" i Polen i detta inlägg, och ett särskid beskrivning av en intressant men läskig tradition nämligen Śmigus-Dyngus - den så kallade blöta måndagen. Heheh :P  Roliga bilder har han lagt upp. Såna vill jag också fånga, men frågan är om man vågar sig ut.  Ett annat inlägg spinner vidare på mina och mormors otaliga diskussioner.. hmm.. ja, läs själva här för en ledtråd.  Killen har humor :)

Hahahah, det här hade kunnat vara Śmigus-Dyngus, men när jag tittar närmare på människorna ser de ut att vara indier. Grymt kul iaf !  De är fortfarande lyckligt ovetandes om vad som väntar, hahah :D



E.

Kommentarer
Postat av: Jenny

17 grader varmt, snacka om orättvist! Då har du inga dåliga ursäkter om att vädret är för dåligt iaf ;) Ja, börja träna nu! 30 spänn är ju ingenting, här hemma kostar det 90 kr på F&S (därför man köper årskort)Tänk vad mycket energi du kommer få till anatomin. Det du!

2009-03-30 @ 21:10:47
Postat av: Elena

Köper du helst kläder via internet eller irl? =)

2009-04-01 @ 14:47:31
URL: http://elenasobrino.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0