Onsdag 090304


Ännu en dag som passerat. Inte så händelserik. Försov mig och missade embryologiföreläsningen imorse, så jag åt min heliga frukost innan jag drog till en väldigt speedad histologiföreläsning. Jag gillar inte såna överdrivet snabba föreläsningar där läraren bara drar igenom allt som om det vore bara för sakens skull, för att hon vill ha en så lång rast som möjligt. Man försöker anteckna och hänga med, men det fastnar ju inte lika mkt som på en föreläsning i vanligt tempo. Som tur är kan jag redan mkt om dagens ämne: connective tissue. Skrev ju om huden och dess bindväv i treans projektarbete. 

För vetenskapens skull tänkte jag berätta om en undersökning som skulle behöva era svar. Offra ett par minuter här:  www.intercult.su.se/ISSI/index.php  På samma sida kan man också läsa om en avslutad undersökning där de kom fram till att personer med rökande föräldrar i högre utsträckning är attraherade av rökare, jämfört med de som inte haft rökande föräldrar. 

Ooh, förresten, har ni sett grönans nya attraktion? En väldigt speciell berg-och-dal-bana, som definitivt måste testas i sommar :)

Jag tänkte bli lite bättre på att lägga mig i tid, så bäst att läsa det sista ur anatomiboken och sen sova.


Baksida.

E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0