Onsdag 090325

Man skulle kunna tro att dagen före anatomins practical test har varit hektisk och oangenäm med tonvis med plugg som inte ens hinner bli klart innan man faller ihop av trötthet nångång in på småtimmarna. Men icke! Det har varit en riktigt trevlig dag med sol och fågelkvitter. Gick upp strax efter nio, åt yoghurt med äpple och cornflakes (har bestämt mig för att hädanefter skippa bröd till frukost), såg ett spännande avsnitt av Sjukhuset, gick ut på jogging-/promenadrunda med A för att kolla kemiresultaten (utan resultat :P ). Skyndade mig iväg till histologiföreläsningen, och gissa vad, jag var den enda eleven där. Jag hoppas på grymt mkt pluspoäng från läraren där, hahah. Så jag satte mig och pluggade anatomi effektivt ända fram till biologiföreläsningen. Tänkte att det skulle vara fler där med tanke på att vissa tvåor och även treor (!) går om biologin. Visade sig att jag var lite för optimistisk där också. Jag kom in i den tomma salen med plats för ett par hundra kanske.. Tillslut hölls föreläsningen för mig och en till. Det verkar som att lärarna håller föreläsningar för två pers minst. Var ju intressant iaf. Om bakteriofager och telomeras - det som förkortas vid de flesta cellers DNA-replikationer och har med åldrande att göra. Efter en lunch i pasaz drog jag hem och pluggade. Nu har jag bara en kvarts plugg kvar innan jag är klar och kan börja repetera. De här 10 punkterna inför imorgon är intressanta och lagom omfattande. 

Hittade denna skönhet från Lindex (!). Ja, modellen också, men jag tänkte förstås på klänningen :P  Så härliga sommarvibbar man får!  Fast nackdelen med sådana långa klänningar är att man inte får någon sol på benen.. (*host* i-landsproblem *host*). 



E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0