Tisdag 090303

Idag var springpremiär. Solo, för A var tvungen att göra nåt annat. Men imorgon så.. eller nån annan dag :P  Det var jobbigt iaf! Sprang 30 min.  Pluggade parasiter hela morgonen, så provet gick väl kanske typ bra.. hehe, nej jag har faktiskt ingen aning, det kan ha gått hursomhelst. Får se imorgon kväll då resultaten kommer. 

På aftonbladet.se finns en artikel om att ungdomar vill leva svensson-liv. De har gjort en undersökning på lunarstorm och bilddagboken, och jag håller med en av kommentarerna "det måste vara den minst representativa undersökningen nånsin" för vilka sitter inne där liksom.. Lunarstorm var ju nåt man sysslade med i mellanstadiet och som dog ut till 7:an. Jag har en känsla av att folk i mindre städer är överrepresenterade på både lunarstorm och bilddagboken.  I vilket fall.. Jag ställde mig frågan: vad innebär svensson-liv? Är det de klassiska 3 orden: villa, volvo, vovve, eller är det som vissa verkar se de som: man, barn och hus? En annan kommentar löd: "Måste man göra en undersökning för att få veta att ungdomar vill ha någon nära och tak över huvudet?", hehe..   Men vad är det då som krävs för att man ska vara osvenssonaktig? Det måste ju vara något som skiljer en från normen, genomsnittet. Och nej, det handlar inte om pengar. Man kan ju va stenrik och ändå leva ett svensson-liv. Handlar det kanske om upplevelser på något sätt? Resor? Saker som avviker från att jobba 8-17, hämta ungarna på dagis/fritids, laga mat, se på nyheterna och På spåret / Så ska det låta / Let's dance, gäspa och säga "oj, vad klockan är mkt!" och sen sova och börja om cykeln igen.  Vem skulle kunna ställa sig upp och säga "Jag lever ett svensson-liv."?   Är det någon som har en förklaring?

Spanade in fiskar idag. Inte några små, vackra, söta saker med putmun som man kan beundra i akvarium utan sådana som denna:

  
"Men mormor, varför har du så långa tänder?" stod det.

Haha, så skum! Jag tänker mig en mindre fisk som sitter spetsad på den långa tanden utan att mormorsfisken kan käka upp den. Sidan hade en massa massa bilder på fiskar jag aldrig kunnat föreställa mig! Kolla: www.environmentalgraffiti.com/featured/10-most-diabolical-fish-on-earth/8156

Oj, vad klockan är mkt! :P  Ett helt klart fall av sovdags.

E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0