Tisdag 090324

DISASTER!!

I tre dagar har jag konstant pluggat in de där jäkla parasiterna, och vad tror ni händer när man sätter sig ner och får provpappret i hand? Jag glömmer allt!! Det är helt otroligt. Man blir ju så sur! Okej om jag inte hade gjort mitt bästa, om jag bara lite halvt pluggat ett par timmar.. men nu var det inte så. Det känns som jag lika gärna kunnat ta den tiden för att förbereda mig inför anatomin.. hade ändå blivit nästan samma resultat. Fan!  Humöret förbättrades ju inte efter provet heller, då lektionen fortsatte med Mendels genetik. Läraren som hade varit så trevlig, eller normal iaf, under parasitologin var nu helt förändrad. Ingenting någon gjorde eller sa var korrekt. Allt skulle vara exakt exakt exakt som hon hade tänkt sig för att vara okej. Alltså, det klart att det svaret som klassen ska komma fram till på någon fråga bör vara rätt, men sättet hon guidar in det på rätt spår är fel. Det värsta är ju när hon skickar upp folk till tavlan för att skriva korsningsscheman. Då är det ju inte bara själva schemat som ska skrivas utan hela receptet före. "I don't know what's wrong with you." sa hon högt när en stackare inte hade 100 % koll på hur hon ville ha det. Man säger inte så. Man ska vara ödmjuk, oavsett vem man är. 

Humöret förbättrades när A kom förbi med jättegod middag :D  Hur schysst? :) Vi ska jogga förbi kemin imorgon och kolla resultatet från fredagens final test. Hoppas och tror att det blir ett positivt svar.  Eller tror.. det är väl för optimistiskt. Bättre att tro sämre och bli positivt överraskad än tvärtom. 

Nu måste jag göra hälften av anatomins practical issues. Har ju bara denna och två kvällar till på mig. 

"Jag vet inte hur man ska klara det här." -jag.
"Ja, det bästa är om vi hinner dö innan, men det är ju säkrast att ha en reservplan. ...Ibland undrar jag varför jag valde att läsa medicin..." -en från klassen. 


HAHAHAHA, såå bra! :D

E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0