Torsdag 090326

Yes, jag klarade anatomiprovet :D  Men jag kan säga att det inte var lätt, trots att vi hade generally (den schysstare läraren). Jag gick in i den stora ljusa dissektionssalen tillsammans med A och en annan tjej. Först fick jag förklara ställen man mäter pulsen på i benen - excellent. Sedan fick jag ett hjärta i handen för att visa de fyra klaffarna - wrong. Vet inte riktigt varför, men antar att mkt kan gå fel där, eller? För att passa måste man svara rätt på två frågor och om man som i mitt fall svarade fel på en av de två första, får man en till fråga. Då fick jag beskriva den ytliga innervationen av benen. Det hade jag koll på, så det var lugnt. Passed! :)

På måndag är det det skriftliga provet. Ser inte fram emot. Så svårt! Jag kan inte. Hoppas jag hinner lära mig under helgen. Vi bestämde att om vi pluggar riktigt bra imorgon och blir klara med det vi planerat (som man typ aldrig gör), så ska vi unna oss att se Outsourced på bio :)  Det är nämligen Bollywood-tema på bion i Pasaz. Den filmen jag helst vill se, Rab ne bana di jodi, går på söndag och det vore ju sinnessjukt att gå på bio kvällen före anatomiprovet, så tyvärr :(  Den filmen har så himla bra låtar.








Fredagens kemiprov är godkänt, så nu är det bara kemi exam kvar, och den får man tydligen välja själv när man vill ha, så jag tänkte bestämma ett datum typ 1-2 veckor efter påsk. Sen kommer det ju bli smockat med andra prov och grejs att lära in, då när mitt första år på universitetet börjar lida mot sitt slut (utan att lida hoppas jag :P ). En sjättedel. Tss...

E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0