Onsdag 090513

Embryologin avklarad. Senare är det biologiföreläsning. Men tills dess måste jag fortsätta med antatomin. Nedräkningen tills jag kommer hem står på 46 dagar, vilket låter mkt fast det kanske egentligen inte är det. Så mkt på gång ju. Det är verkligen tur att det är en varm och fin vår så att allt känns lättare. Ibland får jag en sån där känsla att jag är nöjd med allt, eller iaf väldigt nöjd med att vara här och plugga. Som att det verkligen är det rätta. Den där känslan kommer rätt sällan, men när den kommer så antar jag att det är som att batteriet laddas på och man är nöjd tills nästa gång man behöver inse det goda i den här situationen. 

Man kan tydligen hitta riktigt bra information, alltså plugginformation eller vad man ska kalla det, här och där på nätet. Jenny tipsade om ett "online learning center" för biologi. Det är som en hel biologibok med en massa olika kapitel och bra animationer och flashcards. Nyss hittade jag Studenta.se där det finns sammanfattningar, tentor, anteckningar och sånt inom alla ämnen. Bra sammanfattningar behöver man ibland. Hoppas de har på engelska också. 

E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0