Söndag 090510

Först säger jag grattis till Oskar som fyller 17 idag :)   Och apropå min käre bror måste jag lägga in en Kalle&Hobbe-strip här, som väcker minnen, hahah.. Jag kan säga som så att Hobbe representerar Oskar och Kalle representerar mig. Inte sant, Oskar? ;)



Dagen har ägnats åt biologi, en ansträngande springtur, samt lite drömmande bort till Verdon i södra Frankrike där världens näst största "Grand Canyon" finns. Skulle gärna dra dit, för det verkar verkligen jättehäftigt! För att återgå till verkligheten kom jag på att jag har en anatomipresentation imorgon kväll om ögat ( lens + anterior and posterior camera). Jag har inte hunnit förbereda mig alls (har ingen aning om vad det sistnämnda är), men jag har tid imorgon, som tur är. Nu måste jag avsluta kapitlet som vi har prov på på tisdag. Bara regulation of gene expression kvar. Sen är det bara att repetera alltihop. Det är i alla fall roligare och intressantare än något vi gjort tidigare i biologin, plus att utformningen av provet är till elevernas fördel, så jag hoppas att det går bra.

E.

Kommentarer
Postat av: Oskar

Haha, så typiskt dig, alltid dessa regler ;p

2009-05-10 @ 22:38:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0