091112

Då var det helg igen, efter denna veckas 4 lektioner, haha. Om någon timme är det dags för veckans tredje träning :) A och jag ska försöka få med oss en tjej som verkligen behöver träna men aldrig gör det. Det är svårt - man kan ju inte tvinga någon, men man ser att om det fortsätter på samma sätt kommer det gå riktigt illa, ännu värre än det som varit hittills. Det är ju inte som att det finns en maxvikt.
.
Idag hade vi fysiologipresentationer som gick bra - läraren gav oss alla 5 i betyg (Betygsskalan här är 1-5). På histologin kollade vi på huden och bröstkörtlar. Huden tycker jag är intressant. Skrev ju treans projektarbete om huden, dess åldrande och möjliga metoder för att motverka åldrandet. Slutsatsen var i princip att det enda man kan göra är att akta sig noga för de skadliga UV-strålarna och att smörja huden med kräm, vilken spelar ingen större roll eftersom jag, av det jag läste, fick fram att vanliga hudkrämer har samma verkan som antirynkkrämer.
.
Om två veckor har vi två stora prov: biokemi och fysiologi. Det är tur att man har så mycket ledig tid att plugga på. Därför ska jag göra en planering, så att jag inser hur mycket det är jag måste plugga varje dag. Klart jag ska passa proven! :)
.
E.

Kommentarer
Postat av: Amara

:)

2009-11-14 @ 13:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0