091008

Kan börja med att säga grattis till mamma som fyller år idag! Hoppas du får en fin dag :)
.
Hade ställt in mig på en lång och jobbig dag utan pauser, som det ser ut enligt schemat, men istället blev den intressanta och förståeliga fysiologilektionen bara en timme lång och inte tre. Så nu har jag sätt igång en tvättmaskin och gjort en kopp roiboos-te. Teet som alltid påminner mig om hemma i Tullinge och kanske speciellt Johan (hahah, ja du mamma, du kan ju fundera på varför ;) ).
.
Nästa lektion blir histologi - sitta och kolla i mikroskop på objektglas med en minimal bit av någon kroppsdel på. Idag ska det handla om matsmältningskanalen. Munhålan och tungan kollade vi på före sommarn, så nu kommer resten. Det här året ser jag mest fram emot fysiologin. Jag tänker mig att när vi framåt sommaren börjar bli klara så kommer man förstå väldigt mycket mer om kroppen. Kunskap som man inte bara har nytta av för kommande skolår eller i arbetslivet, utan också för en själv i vardagen. Man kanske kan förstå mer om träning, mat och annat som ger upphov till en massa processer i kroppen. Det här året gäller det att läsa mycket och komma väl förberedd till alla lektioner. Därför känner jag mig lite stressad över att inte ha fixat böcker än. Tre böcker ska köpas - helst begagnade. 2 böcker till fysiologin och en bok till biokemin. Skulle jag köpa dem nya blir priset ca 1700 kr, men begagnade kan man säkert få för halva priset. Ska försöka fixa idag.
.
E.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack Elisabet! M.

2009-10-08 @ 17:49:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0